SÖNDAGSBRUNCH, SÖNDAGSPROMENAD & SÖNDAGSFIKA

Nu tänkte jag berätta om en bortglömd söndag. Eller närmare bestämt har jag bara inte hunnit skriva om den ännu, så därför tänkte jag göra det nu istället. Förra söndagen var helt enkelt för trevlig för att inte dokumenteras här! :-)
Jag och min älskling började dagen med en sovmorgon och därefter ställde jag mig i köket för att fixa ihop en brunch. Alltså jisses vad vi har ätit brunch sedan vi flyttade hit till Åbo, haha! Det har bara blivit extra mycket nu i höst, men inte mig emot - jag älskar ju brunch! Iallafall. Denna söndag fastnade dock tydligen inte något annat än min smoothie bowl på bild. Den bestod av blåbär, jordgubbar samt banan och toppades med granola, peanut butter samt russin. Mums. <3
På dagen mötte jag upp bästa Malin för en promenad. Och den promenaden blev hur lång som helst. Vi gick nog runt cirka hela Åbo innan vi slutligen avrundade. Tänker inte tjata på hur fina träden var igen, MEN titta bara på hur vackert det var längs med ån. Okej, nu sade jag det ändå.. :-) Vädret var riktigt höstigt och solen kikade till och med fram! En riktig ljuvlig promenad.
Innan vi skiljdes åt svängde vi in på Tiirikkala för att fika. Malin tog en islatte och jag som ännu inte lärt mig att dricka kaffe tog en varm kakao. Jag tycker dock att islatte faktiskt smakar helt okej, så kanske det ännu finns hopp, hehe. På Tiirikkala satt vi sedan så länge att eftermiddagen blev till kväll. Myyysigt!


Kommentarer
Postat av: FSHD Daniel

Otroligt fina naturbilder! :D

Svar: Tack så mycket! :-)
aivilos.blogg.se

2019-10-24 @ 18:20:58
URL: http://fshddaniel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0