OM EN HELG I KRISTINESTAD

I mitten på september åkte jag och min älskling till Kristinestad för att tillbringa helgen där. Jag hade lyxen att få checka ut från jobbet redan tretton femtio på fredagen, så vi fick därmed en hel kväll hos mamsen och papsen. Mina två systrar var också hemhemma denna helg, så hela familjen var samlad! <3
Det blev massa bus och gos med den här glada gullungen! Här tyckte hon min systemkamera var himla intressant och rolig, så jag passade på att knäppa några selfies på oss. Älskade Lykke, moster skulle kunna pussa sönder dig.. :-)
Den största orsaken till att vi åkte till Kristinestad just denna helg, var för att det vankades min mosters 60-års kalas på lördagen! Hon ordnade kalas på deras villa och Hedda-hunden och jag matchade i vår vita fluffiga päls, hehe. Det var en rolig kväll!
Söndagen började mamsen och jag med att ta en promenad. Det var ett himla skönt höstväder! De första lövena hade även börjat ändra färg och det var så friskt i luften.
Under helgen hann vi också plocka äpplen hos min morbror. Ungen fick klättra upp på Bills axlar så att vi skulle få ner äpplena högst upp, haha! Av äpplena gjorde jag sedan äppelmos och det blev hur gott som helst!
Vi avslutade helgen med att äta middag med familjen innan vi vinkade hejdå åt Kristinestad och åkte hem till Åbo. Det känns faktiskt lite konstigt att skriva "hem till Åbo" ännu, ibland tror jag att vi fortfarande bor i Helsingfors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0