KRISTINESTAD, BEIBISGOS, HÖSTMARKNAD & KRÄFTSKIVA

Helgen efter att jag hade varit i Kristinestad, åkte jag dit igen. Haha! Jag hade dubbelbokat mig och därför behövde jag vara där två helger i rad. Den här fredagen anlände jag lite senare, så jag körde precis över bron till staden när solen gick ner. Det är en så mysig känsla att anlända till Kristinestad - man kör över bron och ser hela stadens siluett samt springbrunnen i Stadsfjärden. Då vet man att man kommit hemhem. <3
Fredagskvällen bestod av soffmys med mamsen och ungen innan jag somnade sött efter arbetsveckan. Jag började sen lördagen med att cykla iväg för lite beibisgos. Jag hade äntligen bestämt träff med Jennie och hennes dotter Estelle! Tänk att denna människa är den yngsta jag känner just nu! <3 Filmen Mamma Mia! är verkligen Jennies och min film, och jag kommer absolut bli likadan med Estelle som Donnas vänner är med Sophie. Tant Olivia, hehe. ;-)
När vi hade catchat upp och gosat klart vandrade vi in till stan och där kramades vi hejdå. Istället mötte jag upp ungen och mamsen för att gå runt på höstmarknaden som ägde rum just denna helg. Vi träffade på både vänner och släktingar, så det var trevligt! Inget annat än en låda med Brunbergs kyssar och en vinflaska inför kvällen fick följa med hem denna dag. 
Klockan aderton nollnoll blev jag och Erica upplockade av Malin, och så åkte vi vidare till Alexia. Det vankades årets sista kräftskiva med dessa tre pinglor. Vi började med att skåla i bubbel medan vi fixade det sista inför vår minikräftskiva. Sedan högg vi in på kräftorna samt alla tillbehör och det var såklart lika gott som alltid!
Under kvällens gång avlöste samtalsämnena och skratten varandra. Jag hade även fixat ihop en klurig lek åt de andra och Alexia hade bakat äppelkaka till efterrätt. Slutligen tände vi ljus, drack vin och bara myste. Det var en så ljuvlig kväll. <3
Söndagen började med en sovmorgon och därefter åkte jag ner till villan för lite fix med papsen. När vi var klara med allting gick jag, ungen och mamsen återigen till höstmarknaden för att gå några rundor till. Jag hade spanat på riktigt fina och mysiga mössor dagen före, och nu fick inte bara en utan två mössor följa med mig hem. De var verkligen så himla varma och gosiga!! :-) Vi gick också in till universums bästa momi för att hälsa på henne! <3
Slutligen tänkte jag bjuda på de första riktiga höstbilderna från Kristinestad som jag knäppte innan jag började åka hemåt igen. Kristinestad gör sig alltid så bra på bild, med det blev extra fint med dessa färggranna löv! Sen måste jag bara konstatera att det faktiskt är så himla skönt att det nuförtiden är mycket kortare väg hemhem och att jag bara sådär kan åka dit en helg, det gör mig glad. <3 Nu märkte jag precis att inlägget innehåller massa hjärtan, men det var verkligen en underbar helg. <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0