RESTAURANG- OCH CAFÉTIPS I TEL AVIV

Israel kan verkligen sin mat, och vi åt bara magiskt god mat under hela resan. Här nedan tänkte jag berätta om några av våra restaurang- och caféupplevelser och samtidigt tipsa om dem. Enjoooy:
The old man and the sea. Denna restaurang ligger i Jaffa och har ett lite annorlunda koncept. Direkt vi satte oss ner i restaurangen serverades vi en hel massa smårätter och till dessa smårätter skulle vi välja en huvudrätt. Vi valde seafood i vitlökssås. Jag är ju lite kräsen med vad jag äter, så jag kan erkänna att jag inte smakade på alla smårätter, men det gjorde däremot min kära pojkvän, haha! Till maten drack vi ett gott vin samt deras hemgjorda lemonad. Och just denna lemonad fanns nästan på alla menyer och jag drack nog minst en varje dag. SÅ gott och läskande. The old man and the sea bjöd verkligen på en speciell och trevlig matupplevelse! 
Café Anita. Här kan man antingen njuta av gelato eller av frozen yoghurt - eller både och helt enkelt, haha! Cafét är fyllt av himla många olika smaker och toppings och är man osäker på vilken smak man vill ha får man smakprov innan man bestämmer sig. Alltså, hur bra? Vi blev nog stammisar här och återvände hur många gånger som helst. Lyxigt gott! 
Manta Ray. En restaurang som serverar fantastisk seafood. Denna restaurang ligger precis bredvid strandpromenaden, vilket betyder att man får en fantastisk utsikt över havet om man får bord på terrassen! Manta Ray är också väldigt populär, så hit måste man verkligen boka bord om man vill få plats. Vi beställde in räkgnocchi med spenat och krabbsås samt friterad calamari med batatchips och olika såser och delade sedan på allting. Det var himmelskt gott! Ååh, jag vill bara äta detta igen nu!!
 
Och så en bonus: Ben Sira. Denna restaurang, som faktiskt ligger i Jerusalem, lär ska ha den bästa hummusen och jag är beredd att hålla med. Ben Sira är en väldigt liten restaurang och här åt vi middag den dagen vi befann oss i Jerusalem. Vi beställde in hummus, falafel, pitabröd och grönsaker och allting smakade underbart. Det var den godaste hummusen och den godaste falafeln vi någonsin har ätit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0