FINA UNGENS STUDENT

Ungen blev som sagt student i lördags och här ovan bjuder jag på en bildbomb med några utvalda bilder från både dimissionen och studentfesten. Både min och ungens klänningar är från Thailand! Ungens fina studentklänning är uppsydd hos en skräddare, medan jag hittade min gula blommiga dröm på en marknad. :-) På tal om ungen, kanske det skulle vara dags att sluta kalla henne det nu när hon faktiskt inte alls är liten mera? Men nääe, hehe.  Iallafall. Studentdagen började med studentdimission i gymnasiet och den innehöll bland annat musik, sånguppträdanden, tal, mösspåläggning och fotografering. Efteråt åkte vi hem och gjorde i ordning det sista inför studentfesten. Maten till buffébordet hade vi fixat ihop i dagarna två och det bestod av tre olika sorters smörgåstårtor, jordgubbstårtor, lyxrutor, små cupcakes, fruktskålar och allt drickbart man kan tänka sig. Resten av dagen gick ut på att mingla med alla gäster, dricka bubbel, fotografera massor, äta allt gott på buffébordet samt leka med alla barn. Ååh, vad studentfirande är roligt! När alla gästerna och studenten själv hade åkt iväg fortsatte jag och min älskling vidare ut i Kstads nattliv för att träffa vänner. Vi avrundade ändå kvällen nöjda redan någon timme efter midnatt. Vilken härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0