OM VAD SOM HÄNDER I MITT LIV

En härlig sista kväll på stan. <3
 
Igår efter jobbet tog jag Isabella under armen och så åkte vi in till stan för att fånga min sista dag i Helsingfors. Först strövade vi omkring i några butiker och därefter styrde vi stegen mot Café Esplanad för att äta middag. Vi åt varsin sallad och jag valde både räkor OCH lax i min, hehe. :-) Efter middagen fortsatte vi ännu vidare till Torni. Där skålade vi i bubbel med en fantastisk utsikt över huvudstaden. En himla ljuvlig kväll. <3 
 

Vad händer alltså i mitt liv just nu? Efter studentfirandet åkte jag själv ner tillbaka hem till huvudstaden, medan mitt hjärta hoppade på båten över till Åland. Jag har därmed bott själv de senaste veckorna. Förutom det ni sett här på bloggen (= massa häng med pinglorna) har jag också jobbat mina sista tre veckor samt packat packat packat. Och så har jag verkligen glassat runt och lyxat till det, haha. Det är nämligen så att vi i slutet på juni kommer att flytta ut från Byholmsgränden och därmed har jag behövt packa ner hela vår lägenhet i lådor. Det har dock varit en bra ursäkt för lata kocken inom mig, eftersom allt i köket varit nerpackat och jag därmed har behövt äta ute eller så har jag blivit hembjuden till en vän på middag, haha!

 

Nåväl, lägenheten består nu endast av massa flyttlådor och jag jobbade min sista dag på jobbet idag. Nu väntar en skön och lång s e m e s t e r!! För tillfället är jag påväg över till paradisön för att fira midsommar. <3 Jag hämtade med mig sushi att äta på vägen till båten (på tal om att glassa runt..) - jag tänkte att jag behövde passa på när det varken finns sushi på Åland eller i Kristinestad, hehe. Nu tänkte jag fördriva båtresan med att redigera alla bilder från Israel, så att jag äntligen skulle kunna börja bjuda på dem! Jag är hemma hos mina svärföräldrar i natt någon gång, så nu har jag verkligen gott om tid.. :-) Det blev mycket text nu, men nu vet ni iallafall vad jag håller på med! Ungefär, iallafall.

 
(Edit: Inlägget skulle komma upp i torsdags, men som känt är internet mitt ute på havet inte det bästa.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0