MIN MIDSOMMARAFTON

Trots att jag kom till ön mitt i natten vaknade jag pigg rätt så tidigt nästa morgon. Jag antar att jag var så pepp på vad dagen skulle bjuda på, haha! Vädret var dessutom alldeles underbart midsommarafton till ära! Vi började dagen med att ta en promenad med Gin och samtidigt plockade jag blommor till min midsommarkrans. Därefter fixade vi allting klart inför dagen.
Vid klockan tretton nollnoll var det dags för den traditionsenliga midsommarlunchen dit både släktingar och vänner var inbjudna. Jag knäppte inte alls många bilder, men lunchen varade i flera timmar och vi hann också med en kubbturnering som alla deltog i. Himla härligt!
Efter lunchen fortsatte vi vidare tillsammans med Bills bästisar för att se på midsommarstången. Jag tycker det är så himla trevligt med en midsommarstång, mer midsommar än så blir det verkligen inte. <3
Påväg till kvällens midsommarfirande stannade vi till vid en äng för att dokumentera min midsommarkrans. Jag ska bjuda på några fler bilder i nästa inlägg! Känslan i bilderna blev så härligt lantliga och idylliska. :-)
Därefter traskade vi vidare hem till Linus för att fortsätta firandet. Knäppte några snabba selfies på mig och min stiliga man medan vi gick. Detta är vår fjärde sommar vi får tillbringa tillsammans! <3
Här är några närmare bilder på kransen! Jag älskar att det var så himla fint väder och varmt denna midsommarafton, men tyvärr fick nog kransen lite värmeslag och orkade inte alls med senare in på kvällen, haha. 
Medan vi väntade på att de andra gästerna skulle anlända skålade vi i bubbel och satt ute på glasverandan. Min älskling fick också ta över min midsommarkrans!
Under kvällen knäppte jag inte heller många bilder, men midsommarfirandet fortsatte med god mat och ännu mera kubbmatcher. Vi alla tappade nog räkningen på hur många omgångar kubb vi spelade under hela midsommarafton, hehe. Midsommarmiddagen bestod av sill och nypotatis till förrätt och massa grillat till huvudrätt, mums! Sedan skålades det i snaps hit och dit, men det hoppade jag över.
Efter flera timmar med massa skratt och musik på glasverandan, började solen gå upp igen och då var det dags att tacka för oss. Att cykla hem tog dock väldigt länge eftersom vi blev distraherade på vägen, haha. Först mötte vi ett gäng med kossor som vi ville stanna och prata med.. 
.. och sedan var jag tvungen att dokumentera den fantastiska soluppgången!! Ååh, vad jag älskar dessa ljusa sommarkvällar och -nätter. <3 Vid sisådär nollfem nollnoll slog jag fast ögonen och somnade lycklig efter en ljuvlig midsommarafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0