SNAPSHOTS FRÅN SRI LANKA

Vår port nedanför vårt hus i Unawatuna, där vi bodde under hela vår strandvistelse.
Årets julkort! Tog på mig en röd klänning samt en tomtemössa och klättrade upp i en palm på stranden. Eller klättrade och klättrade, det var tydligen mycket svårare än det såg ut så en local fick hjälpa mig att komma upp, haha!
Varje kväll gick vi ner till stranden för att se solnedgången innan middagen. <3
Palmerna  på vår gård var fulla av kokosnötter, och här har jag fångat boysen in action då de försökte ta ner en. Det krävdes många försök innan vi slutligen fick ner EN kokosnöt. ;-)
En bild jag knäppte på utsikten påväg hem en dag i Ella. Vi gick alltid längs med tågrälsen mellan vårt boende och den lilla byn, och jag var alltid lika rädd att ett tåg skulle komma just precis då. 
Wijaya Beach - vår favoritstrand. Denna strand bodde vi även vid och vi kallade den grodstranden eftersom det finns en stor sten på stranden som ser exakt ut som en groda. :-)
Under safarin i Udawalawe såg vi såklart inte bara elefanter, utan vi såg också bland annat apor, vattenbufflar, kameleonter, massa olika fåglar och schakaler.
Vår absoluta favoritrestaurang på resan. Det är en familjedriven restaurang vid namn Jungle. Så himla mysig och så himla god mat! Ät här om ni befinner er i området kring Unawatuna. <3
Bills bror knäppte några bilder på mig och min muminpappa efter att solen hade gått ner en kväll!
Vi åkte mycket tuk-tuk. Men oavsett vilket färdmedel vi än åkte, var vi alltid livrädda, haha. Alla körde verkligen som galningar och trafiken var ett enda KAOS!!
 Några snäckor jag hade hittat på stranden. Dessa fem fick även följa med mig hem.
Vi avslutade resan med att åka tåg mellan Ella och Kandy. Dessvärre var tåget vi hade tänkt åka med fullbokat, så vi fick istället åka i en tågvagn där både fönster och dörrar var stängda och därmed fick jag inte några fina bilder. Här blev jag faktiskt besviken, för just denna tågresa lär ska vara en av världens finaste. 
En annan solnedgång. Det var så spännande att se hur solnedgången såg ut från kväll till kväll. Ingen var den andra lik, såklart.
 
Och här kommer sista delen av bilder från Sri Lanka. Tänkte att det skulle bli ett passande slut med lite snapshots som jag ännu inte har visat. Jag hoppas att alla dessa bilder och alla dessa inlägg från Sri Lanka verkligen visar hur underbar resa vi hade. <3 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Ser otroligt vackert ut!

2019-01-27 @ 14:45:00
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0