MIN LJUVLIGA PÅSKLEDIGHET

Jag tänkte att vi tar en titt på hur prick hela påskledigheten såg ut. Ni kan förbereda er på en himla bildbomb! :-) Vi vaknade alltså upp i Kristinestad på fredagsmorgonen och direkt efter frukosten åkte vi ner till villan för att kolla läget där. 
Vädret var rätt så mulet, så ganska snabbt kom vi tillbaka till stan och då begav vi oss ut på en promenad bland alla trähus istället. 
Under promenaden spanade vi förstås också på allt påskpynt. Det är verkligen alltid lika fint på torget och i rådhusparken!
På eftermiddagen blev det klarblå himmel, så vi bänkade oss ute på gården och njöt av solen. Så småningom började vi fixa oss inför kvällens middag och så traskade vi iväg.   
Mamsen och papsen hade bokat bord åt hela gänget på restaurang Crazy Cat. Bilden ovan knäppte jag just före vi gick in till restaurangen men därefter hade jag fullt upp med att äta och dricka, hehe. Alla var iallafall nöjda med sina maträtter och mätta traskade vi hemåt igen för att ännu äta efterrätt som mamma hade fixat. 
Ungen och jag hann bara vakna på lördagsmorgonen innan vi begav oss ut på äggjakt. Påskens absolut bästa tradition! Mamma sa att vi sprang runt på gården som två små barn, haha! På förmiddagen anlände även min lilla favoritmänniska Lykke och hennes familj, så då blev det såklart mycket beibisgos (varvat med chokladätande). ;-)
På dagen låg vi ute på terrassen och solade och det var så himla skönt! När det var dags för middag hade vi bjudit över gulliga momi (som var så himla fin i sin marimekko-skjorta) på påskbuffé. Det bjöds på alla sorters lax, rökta räkor, skagenröra, bröd, sallader, ägghalvor och olika såser. En buffé helt i min smak, med andra ord. 
Och här har vi påskgänget igen! Mitt favoritpåskgäng. Varken Lykke eller Nuppu var jätteglada över att jag klädde ut dem, men moster måste väl få vara lite jobbig ibland iallafall, hehe. <3 Vi hade åtminstone en rolig liten photoshoot!
Efterrätten på påskafton och årets påsktårta bestod av en cheesecake med passionsfrukt. Det var mamma och jag som trollade ihop den, och sedan dekorerade jag den ännu med passionsfrukt, påskägg samt physalis. Den var himla god och vi åt faktiskt upp hela direkt!
Vi började söndagen med en stor frukost följt av en lång promenad runt staden. Vi var nästan hela familjen plus både barnvagn och hund. Det är så himla roligt när hela familjen är samlad och att vi nuförtiden bara växer. <3
Under dagen hängde vi på villan och till middag grillade pappa. Det blev årets första grillmat bestående av kyckling, sparris och halloumi. Mums, alltså! På kvällskvisten gick jag och älsklingen på ytterligare en promenad med Lykke och Nuppu. Avslutningsvis var det dags för bastubad!
På måndagen vankades det den traditionsenliga påskbrunchen! Jag hade planerat vad vi skulle servera, men vi var många som hjälptes åt i köket. Slutresultatet blev allt från nygräddade scones och smoothie bowls till fruktfat och våfflor. Vi lyxade även till det och skålade med mimosas!
Påsken bestod av himla många promenader, och efter brunchen hann vi med ännu en sista. Det blev en skogspromenad och där hittade vi blåsippor. Det är så härligt att allting börjar blomma nu igen!
Slutligen pussade och kramade jag på Lykke så mycket jag kunde och så kramade vi även alla de andra hejdå. Sedan återvände vi till huvudstaden. En ljuvlig och lugn påskledighet fylld av värdefull familjetid, god mat och massa promenader. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0