TVÅ HEMLAGADE BRUNCHER & ETT NYTT SHOPPINGCENTER

En färggrann onsdagsbrunch.
En gul höstbrunch.
 
Denna höst innebär otaligt många bruncher. Jag har varvat hemlagade med att testa på nya i stan. Här ovan bjuder jag på två hemlagade bruncher från den senaste veckan. Den färggranna brunchen består av chiapudding med kiwi, hallon och peanut butter, avokadotoast med ägg samt apelsinjuice. Prick allting som jag tycker är så himla gott! Den gula brunchen blev till av det vi råkade ha hemma, och slutresultatet blev morotsscones, mango- och banansmoothie samt apelsinjuice. Eftersom att brunchen blev väldigt spontan hade vi tyvärr ingen apelsinmarmelad till våra scones, men ost och honung som pålägg var minst lika gott! Vi tyckte faktiskt att sconesen blev så goda att jag fixade ihop nya till frukost idag också. :-)
 
Efter en helg fylld med jobb var jag förövrigt ledig denna måndag. Dagens projekt fick därmed bestå av att besöka det splitternya shoppingcentret några kvarter från oss. Jag hade på något märkligt vis helt missat att de skulle öppna ett stort shoppingcenter här nära oss (??), även om jag så här i efterhand insåg att jag ju läst dess namn prick överallt på sistone. Eftersom temperaturmätaren visade ynka tio grader när vi skulle promenera iväg, bestämde jag mig för att klä mig i höstjacka och halsduk. Premiär för halsduken betyder nog bara att höstvädret är här på riktigt nu. Shoppingcentret var iallafall himla stort och fräscht och utbudet bestod av cirka allt man kan tänka sig! Känns nästan overkligt att det bara är några minuters promenadväg ifrån, haha. Några fina höstplagg fick även följa med mig hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0