TIO SAKER JAG SER FRAMEMOT MED HÖSTEN

Höstpromenader. Att traska runt bland färggranna höstfärger och beundra samt fotografera alla vackra löv medan luften är sådär härligt krispig.
 
Kräftskiva på Byholmsgränden. Vi har bjudit in alla vänner till en kräftskiva och jag är så himla pepp på detta! Jag har planerat och fixat i flera veckor redan - älskar att ordna fest. :-)
 
Gosa i stickatröjor. Jag är verkligen en klänningtjej, men under den kallare tiden på året finns det inget bättre än att gosa in sig i tjocka tröjor. Tänker fylla på garderoben med några nya favoriter också!
 
Att äntligen få resa. Jag har åtminstone två resor inbokade under de kommande månaderna, den ena lite kortare och den andra väldigt efterlängtad.
 
Höstmys. Att ligga i sängen och titta på serier när regnet smattrar utanför. Att tända massa ljus i lägenheten och mysa under en filt. Att dricka te (eller jag brukar ju faktiskt tjuvstarta med glögg redan i oktober) och fixa ihop något gott tilltugg.
 
Få in simmandet som en rutin. Jag har via jobbet fått några biljetter till Allas Sea Pool, så det ser jag framemot att besöka igen snarast. Sedan har vi med Bill planerat att besöka simhallen kontinuerligt också. Efter denna simsommar är det bara att fortsätta inomhus, hehe. :-)
 
 
Fina stunder med vänner. En vinkväll. Köra ett träningspass tillsammans. En myskväll med massa prat. Testa på nya brunchställen i stan.
 
Höstmaten. Baka äppelpaj så att det doftar i hela lägenheten, bli serverad min mäterkocks kryddrika tomat- och linssoppa och äta kantareller i alla former. 
 
Familjebesök. Vi kommer troligtvis få besök av båda familjerna under hösten, vilket känns roligt då vi inte alltid kan besöka dem så ofta som vi vill. Dessutom är det också trevligt att få visa dem lite av vårt Helsingfors!
 
Lugnet. Jag har en lugn och avstressande höst framför mig, där jag i princip själv kan välja hur mycket jag jobbar eller hur mycket jag går i skola. En sällsynt lyx som jag tänker ta vara på. <3

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Så roligt inlägg att läsa, du lyfter verkligen fram det positiva :)

Svar: Tack! Vad trevligt att du tycker det. :-)
aivilos.blogg.se

2018-09-14 @ 12:13:17
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0