SEPTEMBERKRÄFTIS PÅ BYHOLMSGRÄNDEN

Som den kräftälskare jag är, ville jag avsluta kräftsäsongen för detta år på topp! För prick en vecka sedan hade vi därmed bjudit in våra vänner till en septemberkräftis. Här ovan bjuder jag på en riktig bildbomb från kvällen. :-) Jag tycker att det är så roligt att bjuda in till fest, eftersom jag då får planera och fixa hur mycket som helst. Till denna kräftskiva ville jag fixa massa dekorationer, så jag pysslade ihop hattar, vimplar och girlanger, sångblad och vaser med rönnbär. Dessutom skaffade vi såklart tallrikar, servetter, serpentiner samt glas i olika former. Gästerna möttes av ett minst sagt pyntat matbord när de kom! När alla hade tagit på sig sin hatt högg vi in på kräftorna och all god mat som hör till medan vi varvade med kräftsånger och snapsar. Vi fick oss så många skratt! Innan efterrätten serverades hade jag knåpat ihop en kräftfrågesport som alla skulle delta i. Hoppas och tror att den var uppskattad! Kräftskivan blev verkligen så himla lyckad och fantastisk. Det var nog kanske den roligaste jag någonsin varit på! Tack gänget för att ni kom. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0