HÖSTMYS I FORM AV OSTBRICKA & YATZY

Bloggen förvandlas så småningom till en matblogg märker jag.. :-) En av kvällarna förra veckan ville jag lyxa till det med ett mysigt och gott höstmys, så jag föreslog att vi skulle fixa ihop en ostbricka. Bill tackade ju såklart inte nej, haha. Vi älskar ost! Den här gången var vi sugna på att testa några nya ostar, och slutligen valde vi en buffalo mozzarella, en gouda med smak av Medelhavet och en camembert. Camemberten kryddade vi med vitlök och chili och lade den sedan i ugnen så att den skulle smälta inuti, tipstips! Jag dukade också fram andra goda tillbehör, så som olika sorters kex, oliver, päron, dadlar, parmaskinka och vindruvor. Medan vi avnjöt den h i m m e l s k t goda ostbrickan tände vi ljus och spelade många omgångar yatzy. Jag vill fylla hela min höst med kvällsmys som detta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0