EN MAGISK FREDAGSMIDDAG

Ända sedan jag åt rökta räkor på Åland i somras har jag haft en himla craving efter dem, så det hade jag beställt till middag en av dagarna hos mamma och pappa. När jag en gång var igång passade jag också på att önska mig två saker till som jag var sugen på, nämligen svampsoppa och kräftor. Jag fick alla mina önskemål uppfyllda, men eftersom de andra också ville önska något hade vi plötsligt hur mycket som helst att mumsa i oss. Vi höll på i köket precis hela dagen, för att sedan få njuta av detta. Svampsoppa till förrätt, rökta räkor, kräftor, mini-vegepajer, laxcheesecake samt batong och färskost till huvudträtt och en trippel-cheesecake till efterrätt. Alldeles ljuvligt gott var det! Det var första gången papsen rökte räkor, men det blev en succé. Bill konstaterade att räkorna var godare än alla de han ätit på restaurang och gulliga mormor som vi också hade bjudit på middagen berömde dem upprepade gånger, så det var väl ett toppenbetyg! En så härlig fredagsmiddag med familjen. <3

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Men mums!

2018-09-14 @ 20:42:01
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0