LÖRDAGSKVÄLLENS DATE NIGHT

I lördags bestämde vi oss för en spontan date night! Det pågår syö-viikot här i huvudstaden, vilket innebär att många restauranger har billiga erbjudanden på utvalda rätter, så vi började med att boka middag. Vi kom överens om att vi skulle testa två restauranger under veckan, så att vi båda skulle få välja varsin. Bill fick välja först och valde Hard Rock Café. De hade erbjudande på deras hamburgare, vilket jag inte var så pepp på. Jag äter cirka aldrig hamburgare längre, eftersom jag helt enkelt fått någon form av avsmak och dessutom tycker jag att det inte är något speciellt med en hamburgare på restaurang. Hur som helst tyckte jag det var trevligt att besöka Hard Rock Café då jag inte hade varit där tidigare, de bjöd på bra musik och stämning. Bill tyckte att hamburgaren var riktigt god, medan jag nog bara tyckte den var helt okej. Eftersom jag så sällan äter rött kött nuförtiden blev det i slutet också för mycket kött för min smak, så jag lämnade halva biffen. De serverade däremot väldigt goda och krispiga pommes frites!
Efter middagen fick jag välja nästa progam, och jag ville väldigt gärna besöka Borgbackens Valokarnevaali. Vi hoppade på cyklarna i stan och började cykla mot ljuset (hehe). Det var dock tydligen inte bara vi som tänkte besöka Borgbacken just denna lördagkväll, på tredje bilden kan ni se hur mycket människor det var. Det var faktiskt proppfullt överallt. Vi gick iallafall runt ett varv bland alla lampor och ljussken och bara beundrade allting. Verkligen supermysigt! Slutligen cyklade vi hem igen och det var så himla ljuvligt att kunna cykla i oktober utan att frysa alls. :-)
 
Ikväll ska vi äta middag på restaurangen som jag har valt! Nu måste jag därmed börja göra mig i ordning, vi har bokat bord till nitton nollnoll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0