EN BRUNCH FÖRE SÖNDAGSJOBB

Jag har ju ständigt nya namn på min lista över brunchställen jag vill testa i stan och i söndags före jobbet var det dags för att checka av ännu ett! Älskling och jag hoppade därmed på cyklarna med destinationen Roots Helsinki i sikte. Det är ett veganskt café som bland annat erbjuder all day breakfast (= bästa konceptet). Jag hade svårt att bestämma mig för vad jag skulle beställa eftersom det fanns så mycket gott, men slutligen valde jag favoriterna från deras färdiga brunchpaket. Green Margarita-smoothie, rooiboste, chiapudding med mango, banana bread med kakao och jordgubbar samt ingefärashot. Jag tyckte att det mesta smakade himmelskt, men jag blev besviken på smoothien. Den jag ville ha fanns inte för tillfället, så istället fick jag en som innehöll ananas och smaken av det gillar jag inte. Chiapuddingen blev iallafall min absoluta favorit! Och alltså jag älskar verkligen att brunchen var så himla färggrann och fint dekorerad! Efter en lång brunch fylld med mycket skratt skildes vi åt och jag cyklade vidare till jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0