EN SAMMANFATTNING AV HELGEN I STOCKHOLM

Från ett land till ett annat. Jag tänkte att vi nu skulle ta en titt på vad vi gjorde under vår förlängda helg i Stockholm. Enjoy!
Vi landade på fredagsförmiddagen och sökte genast upp Pom & Flora för att äta brunch. Som den brunchälskare jag är hade jag länge velat testa det omtalade cafét. Jag hade på förhand valt vad jag ville äta (haha) och beställde en avokadotoast med äggröra och riven cheddar samt en smoothie bowl bestående av acai och hallon. Himla gott!
Mätta och belåtna fortsatte vi vidare mot Bills födelsedagspresent. Jag hade nämligen gett en heldag i det japanska badet och en trerätters middag på Yasuragi åt honom i present. <3 I det japanska badet var det telefonförbud, så förutom dessa bilder här ovan som vi tog just innan vi åkte har jag inga andra. Det tog lite ont i mitt fotograferingshjärta att inte kunna fotografera, men samtidigt var det väldigt nyttigt för mig att bara njuta av stunden och koppla av. Och det gjorde vi verkligen. Vi tillbringade hela dagen med att slappna av i de olika varma källorna och i speciella bastun. På kvällskvisten åt vi en himla god middag, som även den hade japanskt tema. Det var en underbar spadag med honom!
Efter en hotellfrukost mötte vi sedan på lördagmorgon upp resten av gänget som hade anlänt till Stockholm. Det var grått och regnigt prick hela helgen, så dessa bilder är de enda som är tagna utomhus, haha!
Lovis fyllde tjugo år under helgen, så denna dag skulle vi fira henne. Vi gick först till Clarions spa där vi hängde i några timmar. Hur lyxigt är det inte med en hel spahelg!? Vi njöt i utomhuspoolen på taket, skålade i bubbel och gjorde ansiktsbehandling. 
Därefter gick vi till våra hotellrum för att fixa oss inför kvällen. Vi blev klara lite i förtid så vi passade på att ta några selfies i badrummet medan vi väntade på de andra. :-)
Vi åt middag på Smak. Restaurangen har ett koncept som går ut på att man komponerar ihop sin egen avsmakningsmeny. Vi skulle välja fem rätter var och till varje rätt serverades ett vin som passade till. Rätterna namnges på basis av vilken smak som är mest framträdande och jag valde parmesan, stjärnanis, mandel, tryffel och havtorn. Prick allting smakade magiskt, men mandelrätten blev min favorit! Hela middagen var bara så himla himla trevlig och vi diskuterade och analyserade alla smaker och viner.  Det var en ny matupplevelse för mig och jag rekommenderar den verkligen!
Lördagskvällen spenderade vi med en film på hotellrummet. På söndagen när vi vaknade gick vi ner för att äta frukost och sedan låg vi bara i sängen tills det var dags att checka ut. Efter det var Bill och jag nästan direkt tvungna att åka till flygfältet. Tack för en ljuvlig helg fylld av spadagar, födelsedagsfiranden och goda middagar. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0