10 SAKER NI KANSKE INTE VISSTE OM MIG

1. Jag bloggar aldrig från telefonen. För det första tycker jag att skärmen är a l l d e l e s för liten för att kunna få en bra överblick medan jag bloggar och också för att sedan få en uppfattning om hur inlägget ser ut när det är klart. För det andra använder jag oftast kamerabilder som jag redigerar på datorn. För det tredje är det mycket skönare att skriva på en dator än på telefonen. Typ så. 
 
2. Jag är vänsterhänt, har gröna ögon och mörkt hår samt ett väldigt mörkt pigment. Mina systrar är båda högerhänta, har blåa ögon och blont hår samt ett ljusare pigment. Jag är verkligen det svarta fåret eller den fula ankungen i systertrion. Mamsen och papsen brukar skämta om att jag egentligen är adopterad, haha!
 
3. Jag har inte ätit korv på sisådär tio år. Usch, tycker verkligen att det är så äckligt!
 
4. Jag är verkligen så obrydd i smink. När jag sminkar mig gör jag antagligen den lättaste sminkningen man kan göra och jag köper himla sällan nytt smink. Jag har nog aldrig sett på en sminktutorial på youtube och tycker att recensioner av smink är cirka det tråkigaste man kan läsa. Sorry not sorry.
 
5. Jag har insett att jag tycker att hotellfrukostar oftast är överskattade. Jag tycker inte att det som serveras (typ yoghurt, flingor, bacon, ägg, pirog, pålägg, någon kakbit..) är det bästa som finns och så är buffén alldeles för stor för att man ens ska orka smaka på allt. Vill ju bara ha min smoothie bowl och avokadosmörgås. :-) :-) :-)
 
6. Jag använder nästan aldrig solkräm.. Jag vet att det är farligt och att jag borde, men jag hatar när det kladdar och dessutom bränner jag mig så väldigt sällan. Utomlands där solen är snäppet starkare kan jag de första dagarna smörja in mitt ansikte men där går gränsen.
 
7. Jag hittar alltid på smeknamn åt både människor, städer och ställen. Dessutom lägger jag oftast till ändelsen -is på slutet. Billis, Stockis, Mellis, Lindis, Folkis, Dubbis.. Haha, hur konstig är jag?
 
8. Jag har aldrig haft hål i tänderna. Det är kanske också därför jag inte förstår varför många människor är rädda för att gå till tandläkaren?
 
9. Jag dricker inte kaffe. Jag har försökt lära mig att dricka kaffe såå många gånger, men jag tycker verkligen inte om det. Det skulle vara så mysigt att beställa massa fina kaffekoppar på olika caféer, men nej - jag får hålla mig till varm kakao, haha. :-)
 
10. Jag har varit, och är väl nog fortfarande, väldigt kräsen när det gäller mat och nya smaker. Jag inbillar mig att jag inte tycker om saker jag inte ens smakat på. Det är först i vuxen ålder jag lärt mig att tycka om bland annat svamp, rödbeta, broccoli, sparris, oliver och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0