SECOND BREAKFAST? HOW ABOUT SECOND DINNER!

Alltså jag har verkligen glassat runt på uteserveringar och resturanger den senaste veckan.. På torsdagskvällen visade det sig till och med att jag hade en dubbelbokning av middagsdejter. Melina hade tidigare frågat om jag ville träffas över en middag då hon befann sig i huvudstaden några timmar, medan Bills pappa också råkade vara här samma dag och frågade om Bill och jag ville äta middag med honom. Vid närmare eftertanke konstaterade jag att det helt enkelt fick bli två middagar denna dag, haha! Jag ville ju inte missa någon av dem. :-)
Först på tur stod den franska/italienska restaurangen Coma. Enligt mitt sällskap (som hade ätit där förut) var denna restaurang verkligen värd att återvända till, så vi satte oss ner på en innergård omgiven av gula hus och gröna träd. Bill och Per-Åke lyxade till det med sniglar till förrätt, men jag hoppade över det med tanke på att en till middag väntade om några timmar. Jag fick iallafall smaka en snigel, och det var första gången för mig! Till huvudrätt valde vi alla varsin pasta och min innehöll musslor och scampi. En riktig matdröm, alltså! Vill redan gå tillbaka för att smaka något annat på deras meny också.
Melina har för tillfället praktik i en annan stad så klockan nitton fyrtiofem stod jag vid järnvägstorget redo för att ge henne en bamsekram. Jag saknar henne verkligen så mycket här i Helsingfors! Vi gick till den mexikanska restaurangen Maya och satte oss på deras uteservering. Jag älskar sommarkvällar när man kan sitta ute hur länge som helst utan att frysa! Vi beställde iallafall snabbt in en strawberry margarita och en mojito. Det var så himla gott! Sedan valde vi också varsin fylld tortilla. Gissa om jag var m ä t t efter detta!? Men det var det värt, det blev verkligen en härlig kväll. 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

ser ut som en väldigt mysig dag! :)

Svar: Det var det verkligen :-)
aivilos.blogg.se

2018-05-22 @ 18:25:14
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0