OM VALBORG & FÖRSTA MAJ

Årets glada vappenfirande. <3
 
Kameran hängde tyvärr bara med vid välvalda tillfällen, så jag tänkte att jag sammanfattar tre dagars firande med dessa bilder ovan. Jag fick universums bästa människa med mig hem från Stockholm, och dessutom hade vi även bjudit över hans bästisar, så det var med andra ord fullt hus under hela valborg. Jag hade också bestämt mig för att ha en vappenballong i år och när Olaf dök upp var han ett självklart val. Iallafall. När vi återvände till Helsingfors var den årliga beer pong-turneringen uppe hos boysen redan i full gång, så vi hängde på direkt. Senare på kvällen förvandlades turneringen till en förfest och slutligen traskade vi iväg till Werket där vi dansade till gamla godingar. Vi inledde valborgsmässoafton med att jag bjöd in hela gänget till vappenbrunch. Det serverades allt från fruktfat och skumpabål till färskostar och munkar. Efter några timmar begav vi oss in till stan och klockan aderton nollnoll var det dags för mösspåläggning vid Havis Amanda tillsammans med resten av Helsingfors. På kvällskvisten ordnades det hemmafester runt hela Byholmsgränden. På första maj vaknade vi upp till grått och regnigt väder, men så småningom traskade jag iväg på ännu en brunch. Dessvärre blev den inte långvarig alls och jag bestämde mig för att gå hem till de andra istället. På eftermiddagen kramade jag alla pojkar hejdå och satte punkt på vappenfirandet tjugohundraaderton. Valborg är alltid lika härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0