OM NÄR SOMMAREN KOM

Perfekt terrasshäng. <3
 
Även om det varit soligt och fint väder huuur länge som helst nu, var det först till helgen som värmen kom och det blev sommar påriktigt. Självklart har vi alltså hängt i solen alla dagar! Det är dessutom så otroligt varmt att det blir alldeles för hett att bara ligga och steka, så vi sysselsätter oss med att spela otaligt många omgångar volleyboll, läsa böcker, lyssna på musik och äta massvis med glass. Det är så roligt att vi varje dag samlas ett stort gäng med både vänner, vänners vänner och nya bekanta och sedan tillbringar vi den soliga dagen tillsammans! Även om vi börjar bli lite bortskämda med det här ljuvliga vädret nu är jag verkligen tacksam över varje sekund!! Man måste ju verkligen njuta så länge det varar. :-)
 
Under lördagseftermiddagen fick jag dessutom äntligen äta årets första grillmat då Bill och jag grillade kyckling, majs, halloumi och vitlöksbröd. Det smakade alldeles fantastiskt tillsammans med en kall somersby!! På kvällskvisten hade vi ännu feelis för terrasshäng i solnedgången så vi åkte in till stan och mötte upp Erika och hennes kille Alexander. Vi traskade därefter upp till Loistes takterrass för att dricka bubbel/öl/vin. Alexander fick förövrigt godkänt, eftersom han direkt erbjöd sig att fotografera, hehe. ;-) När solen hade gått ner bestämde vi oss för att fortsätta på drinkar till Pastor innan vi avslutade en himla trevlig kväll. Vi var hemma runt midnatt så att vi kunde stiga upp i tid för att fånga solen följande dag också. Har jag förresten sagt att jag älskar sommaren? 

Kommentarer
Postat av: Islycka

vilket ställe, det måste jag besöka någon gång

2018-05-16 @ 11:08:51
URL: http://islycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0