EN SPELKVÄLL I KALLIO

På lördagskvällen gjorde jag mig redo för en rolig kväll med mina vänner. Knäppte några snabba selfies innan jag stegade ut genom dörren och gick vidare till grannen.
Direkt jag anlände till Laura och Erica fick jag ett vinglas i handen. Lyx! Sippade på det medan de andra flickorna fixade sig färdigt. Sedan mötte vi upp de andra.
Därefter fortsatte vi vidare till Kallio för att gå till Kipinä och ha spelkväll. Lokalen i sig var inte speciell alls, men jag förälskade mig helt i alla vackra fåtöljer och soffor. Dessutom var själva stället också trevligt med bra musik och stort utbud av sällskapsspel.
Vi beställde in varsitt glas vin eller öl och så valde vi ut vilket spel vi ville spela. Vinnaren blev Rappakalja. Vi modifierade dock reglerna så att de skulle passa oss bättre, hehe. Himla roligt!
Här har ni förresten mitt spelsällskap! Erika har ju tydligen inte fastnat på bild, men vi var ett riktigt toppengäng! Vi spelade tills närmare midnatt och fick oss många goda skratt, men därefter påminde sig gårkvällen och vi åkte hem för att sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0