STRANDHÄNG, KORTSPEL, BASTUBAD & GRILLMAT

När vi anlände till Erikas stuga började vi med en rundtur, hela gården var nämligen full med små söta stugor. Här ovan ser ni tre av dem - huvudstugan, lusthuset och utedasset. 
Efter rundturen började magarna kurra och vi trollade ihop en lunch bestående av sallad, batong och lite grillat. Eftersom vädret var lite ruggigt bestämde vi oss för att äta i lusthuset. 
När det var dags för fika förflyttade vi oss sedan utomhus...
... För att återigen återvända till lusthuset för att spela kort. Det blev otaligt många omgångar av olika kortspel och däremellan hade jag också frågesport om vad fiskar heter på latin. Det sistnämnda tror jag dock att det bara var jag som tyckte att det var roligt, haha. Men nu kan jag lära er att rutilus rutilus är en mört. ;-) Vi spelade iallafall himla mycket kort under helgen.
Vi flyttade in och ut med jämna mellanrum på grund av detta. Vädret var verkligen så förskräckligt omväxlande. I ena sekunden kunde vi sitta och sola under klarblå himmel, medan det i nästa sekund öste ner regn. Eller så kunde det helt enkelt både vara solsken och regnskurar på samma gång! 
När det var dags för middag begav vi oss iväg till SSS Paviljongen. Vi skålade för en härlig stughelg och jag åt ungspotatis med skagenröra. Gott, men inget speciellt. Vi hade så många diskussionsämnen att behandla så vi satt kvar i paviljongen i flera timmar för att babbla. 
Väl tillbaka vid stugan värmde vi bastun - det var dags för bastubad och nattdopp. Totalt satt vi nog i bastun närmare tre (!!) timmar, och däremellan svalkade vi oss i havet, drack en kall cider eller satt på bryggan och njöt. Himlen var så fin, och det var en såå skön och ljuvlig kväll.
Avslutningsvis avrundade vi kvällen/natten med flätor, ostbricka, choklad, kortspel och vin i lusthuset. Långt över midnatt, när ögonen var alldeles för trötta, kröp vi ner i sängarna och somnade ungefär bums.
Trots att kvällen före slutade rätt så sent, vaknade Erika och jag ändå förvånansvärt tidigt. Det var så himla rofyllt att vakna upp bland lugnet i skogen och bara höra fåglarnas kvitter.
Vi gick och satte oss på bryggan och fångade dagens första solstrålar samt lyssnade på vågorna medan vi väntade på att de andra skulle vakna. 
Sedan dukade vi fram frukosten utomhus. Vi konstaterade att allting blir så mycket godare när det äts ute. 
När vi var laddade med energi var vi redo för några matcher mölkky. Dessvärre gick det himla mycket bättre för vissa, medan det för andra gick.. himla dåligt, hehe. 
Under dagen hängde vi i stranden eller på bryggan och fångade alla solstrålar. Jag njöt så mycket och var så avkopplad att de andra började skratta åt mig.. :-) Vad jag älskar dig, solen!
Innan vi tyvärr var tvungna att packa ihop och åka hemåt fixade vi ihop en himla grillmiddag. Vi fyllde våra tallrikar med majs, fyllda svampar, jordgubbar, sparris, fylld paprika, kyckling, halloumi, sallad och zucchini. SÅ HIMLA GOTT!! Ett perfekt avslut på en perfekt helg.
 
Tack mina pinglor för en stughelg jag lever länge på. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0