VI MÅSTE BOJKOTTA PLAST

När jag snorklade med sköldpaddor i Stilla havet - fantastiskt!
 
Eftersom det för det första står på min årets 100-lista och för det andra är ett roligt sätt att lära sig nya saker på, har vi börjat se på mera dokumentärer. En annan sak som också står på listan är att jag ska använda färre plastpåsar och därför var det en självklarhet att se dokumentären "A Plastic Ocean" när jag hittade den på Netflix. Den var otroligt intressant och lärorik, men samtidigt var den hemsk och berörande. Jag ville bara gråta när jag såg hur fåglar och fiskar dog på grund av att deras magar var proppfulla av plastbitar eller när paradisöar hade förvandlats till en soptipp av plast och farligt skräp. Tänk att det är vi människor som orsakat detta, att det är vi som ställt till det. Jag får sådan panik eftersom att plasttillverkningen bara fortsätter och jag inte vet hur vi ska kunna rädda världen längre. För världen och framförallt haven måste räddas!! ALLA, prick varenda kotte på denna planet måste se dokumentären och därefter göra det en enskild individ kan göra. Bojkotta plastpåsar och plastflaskor, eller återvinn dem. Tack. <3
 
/ En bekymrad Aivilo

Kommentarer
Postat av: Josefin Nilsson

Jag håller verkligen med dig, det måste finnas bättre sätt att förvara saker än med plats. Det förstör verkligen så himla mycket och det hade blivit så mycket bättre om produktionen minskade och alla började återvinna det materialet som vi redan har skapat.

Svar: Så sant! Hoppas människor blir mer medvetna om vad som händer med all den plast som används och agerar därefter.
aivilos.blogg.se

2018-01-23 @ 17:27:22
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/
Postat av: Fanny

Håller med

2018-01-23 @ 17:37:41
URL: http://fannybirath.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0