OM MIN FINA HELG

Denna helg hade vi Bills mamma på besök och som vanligt hade vi bokat in massa roligt program! Tänkte att vi tar en titt på trevligheterna, så häng med:
Det är ju givet att det blir mycket matupplevelser när vi umgås. Jag har länge velat ta med Tove till Kuuma, så efter att vi hade mött upp henne på lördagmorgon styrde vi stegen dit. Vi komponerade alla ihop vår egna brunch och den var lika fantastisk som förra gången. Med andra ord inledde vi helgen på bästa sätt. 
Mätta och nöjda tog vi en promenad in till stan. Helsingfors har äntligen fått tillbaka snön, så nu är allting så ljust och fint igen! Vi traskade runt i några butiker förrän vi bestämde oss för att gå på bio. Vi valde att se filmen The Greatest Showman, och jag gillade den verkligen. Filmen var dessutom en musikal och alla låtar var så himla svängiga. Tips!
Vi åkte hem för att pausa några timmar innan det var dags att åka tillbaka till stan för att äta middag. Bill hade bokat bord på Boulevard Social till klockan tjugoett nollnoll. Restaurangen samt inredningen var mysig, men ljudnivån var ändå livlig och alla bord var upptagna. En bra mix! Vi beställde först in varsin fördrink, jag valde en alkoholfri variant och den var jättegod. Därefter valde vi många olika smårätter som vi delade på. Maten var inspirerad av bland annat Medelhavet och Marocco och mina favoriter blev tigerräkorna (himmelskt goda!), dippsåserna till pitabrödet samt grillade kycklingen. Vi blev så mätta och trötta att vi hoppade över efterrätten, vilket vi ångrade lite dagen efter, haha.
Söndagmorgon började jag och Tove (och hennes väninna) med yoga, och inte vilken yoga som helst, utan vi hade bokat in oss på nittio minuter hot yoga. Jag hade aldrig varit på hot yoga förut, så det var verkligen roligt att testa på något nytt. Det blev sjukt svettigt i trettioåtta graders värme, men jag tyckte om passet himla mycket och det var såå skönt både under träningen och efteråt.
Yogan var högst upp i Kampen, så när vi hade tränat klart gick vi över till grannen där vi mötte upp Bill för att äta brunch. La Torrefazione är redan ett kärt café, men vi bestämde oss för att äta deras brunchbuffé som vi ännu inte hade testat. Precis allting var faktiskt så himla gott och extra goda var granolan, äppeljuicen samt blåbärspajen. Mums.
Toves väninna ville visa upp sin lägenhet som hon hade ändrat om i, så vi gick iväg för att beundra den. Inredningen var min smak på pricken med mycket vitt, guld och sammet och lägenheten kanske har Helsingfors finaste utsikt. Bilderna ger verkligen ingen rättvisa här. Utsikt över hela Tölöviken, WOW!
Efter ett varv på Stockmann och en fika på Starbucks åkte vi hemåt. På kvällskvisten kockade Bill ihop en middag i form av kyckling- och grönsakswok åt oss och till efterrätt åt vi glass med hallon och choklad. Avslutningsvis spelade vi några yatzymatcher där både Tove och jag lyckades få yatzy - direkt efter varandra! Sedan var denna härliga helg slut. Verkligen en tjock guldkant på januari. Tack fina svärmor. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0