OLIKHETER OCH LIKHETER

Bill har alltid sagt att vi är så h i m l a olika, medan jag snabbt viftat bort den tanken. Efter att ha sammanställt en lista på olikheter och likheter mellan honom och mig kan jag väl ändå bara konstatera att han har rätt. Väldigt rätt. Jag kunde ha gjort olikheter-listan hur lång som helst, men kände att jag någonstans behövde sätta stopp, haha. Det måste väl dock betyda att vi kompletterar varandra himla bra! Här är iallafall listorna, enjoy: 

 

 

Olikheter:

 

Jag somnar tidigt och sover som en stock. Bill kan vaka långt efter midnatt innan han blir trött.

 

Jag fryser ALLTID, medan Bill oftast har så varmt att han till och med vill öppna fönstret. Ingen bra kombination.

 

Jag gillar att pyssla, fixa och dekorera. Bill har varken intresse eller tålamod till sånt.

 

Bill är väldigt noga med vilken typ av musik han lyssnar på, medan jag mer är en allätare så länge det inte är frågan om huvudvärks-hårdrock.

 

Jag är den som planerar, medan Bills standarduttryck är ”vi kollar”.

 

Under en utekväll hittar ni mig på dansgolvet, medan Bill sitter och diskuterar samt dricker öl.

 

Jag drömmer, fantiserar och funderar gärna på framtiden. Bill lever i nuet.

 

Bill gillar att testa nya smaker och att experimentera, jag kör ofta på säkra kort. Jag menar, chips med krabbsmak eller apelsinjuice i kokosbollar - vad fan!?

 

Jag är optimistisk, Bill är realistisk.

 

Jag kan bli tyst och sur om något är fel, medan Bill säger rakt ut och tar upp problemet direkt.

 

Bill gillar mörkret under vinterhalvåret, medan jag är både rädd för och blir deprimerad av det.

 

Jag är den energiska och busiga. Bill är lugnet själv.

 

Jag kräver väldigt mycket närhet och uppmärksamhet. Bill behöver ibland vara för sig själv.

 

Topp-tre grönsaker/örter jag hatar: lök, koriander, paprika. Topp-tre grönsaker/örter Bill älskar: lök, koriander, paprika.

 

Bill är väldigt fokuserad på karriär. Min motivation till plugg är inte skyhög om man säger så.

 

Jag har ett sjukt bra lokalsinne och hittar ungefär var och vart som helst. Bill vet ibland inte ens att han varit på samma ställe förut, haha.

 

Jag gillar små, söta och fluffiga hundar. Bill gillar stora hundar.

 

Bill använder inte smileysar/emojin (och hatar den så kallade nässmileysen). Jag använder gärna flera på raken ibland. :-) :-) 

 

 

Likheter:

 

Båda sover gärna lääänge på morgnarna om det bara är möjligt.

 

Ingen av oss är någon frukostmänniska, vi är aldrig hungriga direkt när vi vaknar och äter väldigt sällan före skolan/jobbet. Däremot älskar vi att äta en stor brunch några timmar senare!

 

Vi båda ä l s k a r att resa. Under vår tid tillsammans har vi redan hunnit besöka sex länder och jag har ständigt nya resor i planerna, som Bill mer än gärna hänger med på.

 

Vi båda gillar att stå i köket, men på olika sätt. Bill föredrar att kocka ihop middagar, medan jag gärna bakar tårtor eller annat sött. Denna punkt kan ju dock också stå under olikheter.

 

Vi har samma syn på hushållsarbete och delar det oftast jämt mellan oss. 

 

Både jag och Bill blir galna på människor som inte skriver grammatiskt korrekt. 

 

Ingen av oss är någon tidsoptimist och vi är väldigt bra på att hålla tiden.

 

Vi gillar samma namn. Vi brukar ofta diskutera fina namn och har redan valt ut alternativ till våra framtida kids.

 

Vi prioriterar bra mat och lägger nog mest pengar på det i månaden. Det har vi nog fått hemifrån, båda våra familjer gillar bra råvaror. Vi äter alltid goda hemgjorda middagar och gillar också att äta ute.

 

Båda gillar alla sorters ost, mycket sås och glögg kanske lite för mycket. 

 

Familjen är viktig för oss båda. Vi har båda två syskon var och har mycket kontakt samt gillar att umgås med båda familjerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0