ETT UTDRAG UR 100 MÅL & DRÖMMAR FÖR 2018

Jag ska dela med mig av några punkter som finns med på min 100-lista som jag nämnde vid årsskiftet. Kanske en aningen sent, men eftersom det fortfarande är januari tänker jag att det är godkänt. :-) Under månaden har jag redan smugit in några av mina mål i blogginläggen (alkoholfri månad, läsa mer böcker, använda färre plastpåsar, se mer dokumentärer..), men tänkte lista ytterligare några. Att skriva en 100-lista för bara trehundrasextiofem dagar är både utmanande och roligt, och för att fylla alla punkter är man tvungen att drömma både stort och smått samt seriöst och mindre seriöst. Here we go:
 
 
1. Bli utexaminerad fysioterapeut. Är inne på slutrakan av denna utbildning och i slutet på året borde jag få kalla mig fysioterapeut. Vad som väntar sen har jag dock ingen aning om.
 
9. Klara en ettårig snap streak med Erika. Exempel på ett lite mindre seriöst mål, haha. Erika tycker jag är s ä m s t på snapchat (och jag kan bara hålla med), så hon utmanade mig i att snappa henne varje dag det här året. Challenge accepted. 
 
13. Rensa mina inkommande mail. Ni vet när man gör sig medlem prick överallt? Min inkorg fylls med nyhetsbrev och reklam flera gånger per dag och det behöver jag faktiskt ta itu med.
 
15. Åka på en spa-weekend. Bara något jag drömmer om. Koppla av och skämma bort mig själv.
 
22. Göra många smoothiebowls. Jag älskar smoothie, och det blir ju faktiskt ännu godare om man toppar med fina dekorationer.
 
28. Bli bättre på att stå på huvudet. Jag är alldeles för klen för att stå på händerna, men att stå på huvudet går bra. Nu vill jag lära mig fina poser och svåra konster.
 
33. Vinna på en skraplott. Bara för att. Vinstsumman spelar ingen roll, bara jag vinner något.
 
36. Ordna en rolig fest. Jag är bra på att ta vara på varje tillfälle att fira och jag gillar att ordna fest. Kanske du blir bjuden. ;-)
 
40. Pussas mycket. Vem vill inte pussas?
 
43. Lära mig nya ord på svenska. Jag vill utveckla mitt ordförråd och briljera med coola ord. 
 
51. Minska på telefonscrollandet. Jag kan faktiskt känna att internet tar över alldeles för mycket. Detta år blir året när jag medvetet lägger ifrån mig telefonen. Det har dessutom börjat bra eftersom jag många gånger byter ut telefonen mot en bok.
 
55. Upptäcka nya ställen i Helsingfors. Fördelen med att bo i en huvudstad är att här alltid finns något nytt att göra eller något nytt kvarter att se!
 
60. Klaga mindre på vädret, inte låta det påverka mig. Kanske den största utmaningen på hela listan (förutom nummer nio, haha). Som den vädermänniska jag är får jag jobba jäkligt hårt för att kunna uppskatta en grå dag lika mycket som en solig. Men jag ska försöka.
 
64. Ge mera komplimanger. Åt familj, åt pojkvän, åt bästisar, åt främlingar, åt fiender. 
 
71. Testa på en ny träningsform. Detta har jag ju faktiskt redan fått checka av också. Hot Yoga.
 
74. Förnya bloggens header och design. Eftersom jag helt enkelt inte kan fixa sådant, har bloggen sett likadan ut sedan start. Nu börjar det verkligen bli dags att jag frågar en snällis om hjälp. :-)
 
79. Fira ungens 18-års dag. Japp. Hon som i mina ögon fortfarande är sisådär fem år tänker fylla aderton (???) i februari. Sjukt ju. 
 
85. Göra en vinteraktivitet. Jag kan inte minnas när jag senast skrinnade, skidade eller åkte slalom, så denna vinter måste jag nog göra en come back. 
 
89. Åka till minst två nya länder. Jag önskar ju förstås att jag får resa till många härliga ställen, varav iallafall två är i länder jag inte besökt tidigare.
 
97. Kolla upp min syn. Det verkar som om jag fått mycket sämre syn på sistone, så måste ta reda på om det stämmer..
 
100. Känna mig nöjd med året 2018. När jag skålar in ett nytt år nästa gång vill jag bara känna att det här året verkligen var BRA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0