OM TVÅ BIOBESÖK

Det verkar som om vi alltid kommer in i en bioperiod när det blir höst. Jag menar, resten av året känns det verkligen som om vi helt glömmer bort att biosalonger ens exiterar, haha. Men när mörkret lägger sig får vi plötsligt himla feelis för att gå på bio. I höst började det med Johnny English, och nu de senaste veckorna har vi även checkat av A Star Is Born samt Bohemian Rhapsody. Den omtalade filmen A Star Is Born levde verkligen upp till mina redan höga förväntningar! Den var fin, berörande, sorglig och känslosam. Sedan älskade jag verkligen musiken och de duktiga skådespelarna. Jag som bäst tycker om lyckliga slut blev dock väldigt ledsen över slutet, men jag har nog inte varit ensam om att gråta till denna film. När filmen var slut ville jag bara se den igen och igen. Jag gillade också Bohemian Rhapsody väldigt mycket! Även om jag inte levde under den period som Queen var aktiva tycker jag att de har så himla många bra låtar. Under hela filmen tänkte jag bara på hur mäktigt det skulle ha varit att få vara på en av deras konserter. Det var iallafall intressant att se hur deras framgång utvecklades, eftersom jag inte var så insatt innan filmen. Huvudpersonen i filmen var också en stjärna! För att summera detta kan jag väl konstatera att jag verkligen tycker om filmer som innehåller bra musik himla mycket. Jag har oskojat lyssnat på soundtracket till A Star Is Born samt prick alla Queens låtar på repeat ända sedan vi såg filmerna, hehe. :-) Verkligen två sevärda filmer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0