JULFIRANDE I KRISTINESTAD

Vi anlände till Kristinestad på en torsdagkväll och direkt vi kom innanför dörren blev vi bjudna på fika. Resten av kvällen myste vi i soffan framför TV:n med resten av familjen. När vi vaknade på fredagen traskade vi iväg till gulliga mormor och hängde där cirka hela dagen. Vi pratade massor, åt universums godaste pannkaka och löste hela tre korsord. På kvällskvisten vankades det julöppning i staden. Då beundrade vi all julbelysning och tittade på olika uppträdanden. Mysigt!
Hela julöppningen avslutades med himla vackra fyrverkerier. Efter att ha varit ute rätt så länge var vi väldigt frusna när vi väl kom hem igen så då lyxade vi till det med bastu. Jag saknar verkligen att gå i bastun när jag nuförtiden kan göra det så sällan. Måste alltid passa på när vi hälsar på hos våra föräldrar, hehe. :-)
På lördagen var vi prick hela familjen samlad. På förmiddagen besökte vi min gamla lågstadieskola eftersom de hade öppet hus. De har renoverat skolan i några år nu och den blev verkligen såå fin! Det kändes så nostalgiskt att gå runt i alla klassrum och utrymmen igen, även om det såg helt annorlunda ut. På dagen hade jag bokat in en fotografering med min storasyster, men några av de bilderna ska jag visa i ett annat inlägg! På kvällskvisten stod vårt mini-julfirande på schema. Vi åt massa julmat och lekte lekar. Mina favoriter på julbordet är alltid lax och gravlaxsås! Det var så härligt att alla var tillsammans också. <3 
På söndagsmorgonen var det dags för julbrunch med mina pinglor! Vår sista mattradition för i år. Vi brukar alltid ha den någon dag före julafton, men eftersom jag är bortrest i år fick vi boka in den lite tidigare. Vi alla samlades hos Jannica och så fixade vi i vanlig ordning ihop brunchen tillsammans. Sedan fick vi avnjuta en himla god julbrunch medan vi catchade upp om vad som händer i våra liv. Väntar redan på nästa träff!!
När jag kom hem igen begav mamma, pappa, Bill och jag oss iväg till skogen för att söka en julgran. Innan vi påbörjade letandet passade vi på att hälsa på denna söta häst. Vi hittade iallafall en perfekt gran nästan direkt, så vi behövde knappt gå in i skogen, haha!
Julgranen placerade vi sedan ute på gården och så här fin blev den efter att mamma och jag hade klätt den med ljus. Denna kväll avslutade vi återigen med bastubad och en ostbricka. På måndagmorgon vinkade vi hejdå till Kristinestad och åkte tillbaka hem till huvudstaden. Det är nog alltid lika skönt att vara på besök hemhemma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0