GLAD ÖVER ÅRETS FYRA ÅRSTIDER

Vinter.
Vår. 
Sommar.
Höst.
 
Eftersom det nuförtiden verkligen mestadels är grått och tråkigt har både mitt humör och min motivation försämrats. Det känns som om den så kallade höstdepressionen faktiskt är oundviklig. Det fanns så många dagar i november när jag inte ens gick ut ur lägenheten eftersom jag inte alls hade någon lust att gå ut i det ruskiga vädret. Det blir heller inte bättre av att det under dessa gråa dagar inte ens blir ordentligt ljust under dagarna, och att det sedan redan på eftermiddagen är kolsvart. Men någonstans inser jag ändå att jag ju verkligen inte kan gå runt och sura över vädret eftersom detta år ju annars bara bjudit på ljuvligt väder och ljuvliga årstider. Vi fick en ordentlig vinter med minusgrader, snö och solsken, en uppfriskande vår med massa vackra blommor, en evighetslång och underbart varm sommar samt en höst fylld med färggranna färger och krispig luft. Tack för att jag får bo i ett land med fyra årstider och tack för att detta år har innehållit fyra perfekta sådana. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0