EN SPONTANRESA TILLBAKA TILL KRISTINESTAD

Jag kände att jag ville ha lite mera kvalitetstid med min familj, så jag spontanbokade biljetter och åkte upp till Pampas igen i torsdags. Det känns sorgligt att jag inte ska fira jul med familjen i år, men jag är iallafall glad över att jag har fått träffa dem två gånger på såhär kort tid nu. <3 Och så får jag besöka dem när jag kommer hem från resan igen istället! På torsdagen hoppade jag alltså på tåget till Vasa där mamsen och papsen mötte upp mig. Vi åkte vidare till min storasyster och hennes sambo som skulle bjuda deras föräldrar på middag. Jag bjöd därmed in mig själv. ;-) Det var en jättegod middag och efterrätten var ljuvlig! På kvällskvisten åkte vi hemhem till Kristinestad och avslutade dagen med hemgjorda räksmörgåsar. Min lillasyster (aka ungen) var bortrest, så resten av helgen var jag ensam med mamsen och papsen.
På fredagen hälsade vi på mormor och kikade i de butiker som finns i den lilla staden. Vi gick också i bastun och hade fredagsmys framför IDOL-finalen. Till skillnad från andra år har jag inte alls följt denna säsong, så jag har inte så mycket att säga om det. På lördagen ordnades evenemanget "jul i sjöstaden", vilket innebar att det runt om i staden fanns juldekorerade hus, gårdar och terrasser som man fick ta en titt på eller i. Mamma och jag gick runt till nästan alla ställen och blev bjudna på glögg, pepparkakor eller lussebullar medan vi fick ta del av julmys. Det hade verkligen varit SÅ mysigt om snöflingorna också dalat ner medan vi traskade runt i staden, men istället regnade det konstant.. På kvällen gjorde vi julpyssel och bakade både salta och söta jultårtor. De blev himla goda! På söndagen begav vi oss till Björneborg för julshopping hela dagen. Mamma som aldrig hade smakat på sushi ville dessutom testa på det, så vi åt sushibuffé till middag. Hon blev dock inte lika förtjust som jag är, haha! Därefter satte jag mig på bussen tillbaka till Helsingfors. Tack för den här gången. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0