EN MÅNDAGSMIDDAG

När vi åkte hem från Åland följde Tove med eftersom hon skulle jobba här i Helsingfors, så på måndagskvällen mötte vi upp henne för middag på The Cock. Vi började med att skåla i roséchampagne eftersom jag veckan före hade lämnat in de sista skoluppgifterna och på dagen varit på ett sista feedbackmöte i skolan. I skrivande stund har jag också fått in alla mina studiepoäng så nu behöver jag bara vänta på mitt betyg! Vad jag ska göra sen har jag ingen aning om, haha.. Iallafall. I matväg fanns det så himla mycket gott att välja på så vi bestämde oss för att beställa in varsin huvudrätt och några smårätter att dela på. Jag älskar deras tryffelrisotto, så det var ett givet val. Smårätterna vi beställde in var queen crab toast, pommes med bearnaisesås samt burrata.
Vi hoppade över efterrätten på restaurangen och traskade vidare genom stan tills vi kom till Deliberi 7. Där slog vi oss ner med varsin rödvinsglögg i den mysiga atmosfären. Båda ställena vi besökte denna kväll är verkligen bland mina favoriter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0