MARKNADSFREDAGEN & DRINKKVÄLL

Sommarmarknaden tog över Kristinestad och det är ju verkligen stadens absolut bästa, roligaste och finaste helg!! På fredagen traskade jag omkring på marknaden med mamsen och ungen. Jag köpte de obligatoriska lakritsremmarna och så köpte jag också, surprise surprise, tre kaktusar från blomståndet. 
Det jag hade sett framemot mest var strandpromenaden och alla dess matstånd samt båtar i gästhamnen. Jag hann inte alls besöka den ifjol så därför tänkte jag ta igen det denna gång! Atmosfären var alldeles fantastisk och det kändes verkligen som om man var på ett mer exotiskt ställe. 
På kvällen vankades det marknadsdans, och självklart bjöd jag även traditionsenligt in till förfest! Fredagens förfest blev dock snäppet mer sofistikerad eftersom jag tillsammans med Elin, Karin och Alexia hade planerat in en drinkkväll. Vi blandade ihop olika varianter av mojitos, bland annat med passions frukt, hallon och blåbär och sedan rörde vi ihop sangria i en bålskål. Jag hade också fixat fruktspett som jag bjöd på. Vi hade en såå rolig tjejkväll! När vi hade hällt i oss en och annan drink traskade vi iväg till marknadstältet runt midnatt. Där spelade bandet så himla bra musik och vi dansade prick hela kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0