EN TJUVSTART MED ÅRETS FÖRSTA KRÄFTSKIVA

Vi fortsätter med min semester-throwback och backar nu tillbaka till nittonde juli, då jag anlände till Åland. Jag steg upp ungefär mitt i natten för att ta morgonfärjan över och väl ombord solade och sov jag om vartannat, så båtresan gick ändå relativt bra. Väl framme på paradisön plockade älskling upp mig och så åkte vi direkt för att luncha på Svarta Katten. En god skagen toast senare följde jag med Bill till jobbet så att han fick jobba klart för dagen och därefter åkte vi hem. Där välkomnades jag på bästa vis, med en kräftskiva! Min svärmor hade gått all in med dekorationerna, så vi hade både kräfthatt och kräfthaklapp. :-) Förutom kräftor bjöds det på alla obligatoriska tillbehör: västerbottenpaj, bröd, dill, rom, sallad samt snaps. Älskar kräftskivor! Så här som en parentes, kan jag oskojat faktiskt räkna måltiderna jag inte åt seafood under mina fjorton dagar på Åland på en hand, haha. Skaldjur i mitt hjärta. <3 På kvällskvisten lockade jag med mig hela den yngre generationen på ett kvällsdopp och vattnet var verkligen alldeles ljummet. Efteråt somnade jag sött efter en ljuvlig första dag på ön. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0