EN LIVSNJUTARDAG I STAN

Under helgen som gick jobbade jag trettio timmar, så det kändes mer eller mindre som om jag hade flyttat in på jobbet, haha. Lördagen före hade vi däremot en himla lyxig och skön dag. På förmiddagen hoppade Jennie och jag på citycyklarna och så trampade vi iväg till Rödbergen och sommarens nyöppnade Green Hippo Café. Jag vet inte om vi kom en opasslig tid, men först blev vi lite besvikna på grund av att de inte kunde erbjuda allt som stod på menyn för att vissa alternativ var slut för tillfället. Efter att vi hade tänkt om lite beställde jag slutligen en smoothie bowl, en avokadotoast och apelsinjuice medan Jennie valde en nudelsallad och raw porridge. Vi beställde olika saker så att vi skulle få smaka på så mycket som möjligt, hehe. Och vi var verkligen jättenöjda med maten, allting var gott! Avokadotoasten var till och med den godaste jag någonsin ätit - och tro mig, jag har ätit vääldigt många, haha. Den hade en smaktvist som jag verkligen gillade! Slutligen hade cafét billigare priser än de flesta brunchställen i stan, vilket är ett trevligt plus. Green Hippo Café - tipstips!
Mätta och belåtna började vi traska in mot stan. Där gick vi på små bakgator samt i några affärer, men denna gång blev det ingen shopping. Istället föreslog jag att vi skulle åka upp till Stockmanns takterass och njuta av solen. Uppe på taket var det blåsigt, men ändå varmt. Vi beställde in varsin drink och beundrade den fina utsikten. Plötsligt när vi satt och babblade samt sippade på våra drinkar, utbrast Jennie att hon aldrig hade haft en liknande dag förr. Där och då lovade jag att jag skulle lära henne allt jag vet om att vara en livsnjutare. ;-) Efter några timmar hoppade vi sen på cyklarna och åkte hemåt igen. På kvällkvisten fixade vi ihop hemlagad pizza och sedan bjöd vi över Erika för lördagsmys. Tack älskade Jennie för en fin dag. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0