PÅSKAFTON

Lördagen började vi med att traska iväg till rådhusparken för att ta del av påskprogrammet som ordnades. Vi träffade på små påskhäxor och ungen uppträdde med dans. 
Väl hemma igen hade påskharen varit på besök!! Det fanns påskägg gömda både inomhus och ute på gården, och i år var gömställena extra knepiga. De var till och med så knepiga att mamsen själv inte ens kom ihåg var hon hade gömt alla ägg, haha. Älskar iallafall denna tradition så mycket, med vänliga hälsningar Olivia 23 år. 
Därefter började vi förbereda påskbuffén. Jag hade bland annat ansvar för dekoration samt dukning och tillverkade små söta påskharar.
Vid middagstid anlände älskade mormor. Dress coden var tydligen rosa, lila och blått eftersom vi alla matchade så fint. :-)
Sedan var det dags för mat! Påskbuffén bestod av allt från rökt lax, ägghalvor med räkor och spenatomelett till potatismuffins, smörstekta sparris, röror och sallad. Allting var så GOTT!
Till efterrrätt hade jag trollat ihop denna fantastiska påsktårta. Den innehöll chokladtårtbotten, rårörda hallon samt smörkräm och var dekorerad med chokladganache och små påskägg. Mamma konstaterade att det var den godaste tårtan hon någonsin ätit. 
På kvällskvisten agerade Bill och jag taxichaufför åt ungen och därefter passade vi på att åka förbi påskbrasan. Vi hann också i sista minuten ta del av en fin solnedgång. <3 Avslutningsvis mötte jag upp Malin och Alexia på Jungman där vi catchade upp och hade det himla trevligt.
Mitt älskade hjärta. Att fira påsk med honom och familjen i Kristinestad är ljuvligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0