EN SAMMANFATTNING AV VECKANS VARDAGAR

Känner att jag inte uppdaterat så mycket nutid den senaste veckan, så tänker att vi tar en titt på dagarna genom min telefon. Häng med!
Plötsligt händer det! Det har ju varit soligt länge nu, men i måndags hittade äntligen även värmen hit. Det var hela elva grader varmt och de första riktiga vårkänslorna smög sig på. <3 Innan jag skjutsade Bill till flygfältet tog vi en promenad och åt årets första glass. På kvällskvisten catchade jag upp med Jens och därefter knackade Melina på dörren. Hon kom hem efter tre veckor på Bali, väldigt lämpligt så att jag kunde ersätta Bill med henne, hehe.
Precis som de senaste veckorna, har min vecka mest gått åt till praktiken. Speciellt de dagar jag jobbat elva nollnoll till nitton nollnoll, som jag till exempel gjorde i tisdags. Jag hinner verkligen inte med mycket annat. En tröst är ju iallafall att jag får vara på praktik i Helsingfors finaste stadsdel samt får ha en himla otrolig utsikt! 
När Bill är borta rycker som sagt Melina in. På onsdagseftermiddagen gick vi en skön promenad längs med stranden i solen, och därefter bjöd gullisen på middag. Hon slängde ihop en halloumisallad med både hummus och tsatsiki och sedan hade jag även köpt med mig vitlöksbröd samt glass med rårörda hallon till efterrätt. Vi babblade på i flera timmar på kvällen om prick allt och sedan avslutade vi med ett avsnitt Wahlgrens Värld. Melina somnade dock plötsligt på grund av jetlag, så det blev en spontan sleepover eftersom jag lät henne sova kvar. Så mysigt att inte behöva sova själv ju. :-) 
Torsdagen var en dag som bara gick ut på praktik igen. Jag minns faktiskt inte ens om jag överhuvudtaget gjorde något annat alls? Förutom att jag jobbar åtta timmar per dag, så sitter jag även i kollektivtrafiken sisådär två timmar. Nackdelen med att bo i en storstad..
Bästa dagen! Fredag. Jag var ledig från praktiken, men däremot jobbade jag första skiftet på ett nytt jobb. När jag slutade åkte jag hem och lade mig i solen för att vila. Det var så varmt och skönt! Jag är nästan chockad över hur bra väder Finland bjudit på de senaste månaderna (!!). Fullkomligt ÄLSKAR det. På kvällskvisten gick jag upp till Melina (haha, alltså har jag ens skrivit om något annat än Melina och praktik i detta inlägg??) för att hålla henne sällskap och hjälpa till med att packa ihop hennes lägenhet. Fredagen avslutades med Let´s Dance och lösgodis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0