EN LISTA OM VÅREN

 

Har våren börjat som du tänkt dig?

 

Helt ärligt började denna vår för mig personligen på sämsta möjliga sätt, eftersom nästa äventyr som jag hade sett framemot så jäkla länge blev inställt. Sådär annars har våren hittills ändå nog varit bra, och vädermässigt har ju våren börjat högt över mina förväntningar. Så svar på frågan: ja och nej. 

 

Vad har du för vårplaner? 

 

Som sagt, så föll mina planer helt i kras så jag har fått planera om helt och hållet. Prio ett just nu är att avsluta min praktik och skriva klart det sista på examensarbetet. I slutet av april väntar en miniresa till grannlandet och direkt därefter vankas det vappenfirande! I maj ska vi förhoppningsvis presentera vårt examensarbete och så önskar jag att jag får umgås mycket med mitt hjärta. Våren kommer också främst bestå av jobb, men på min lediga tid vill jag sitta på uteserveringar med vänner, träna utomhus samt hitta på massa roliga äventyr. 

 

Fem säkra vårtecken?

 

Bar asfalt och cyklister som dyker upp på vägarna igen, solen som börjar värma påriktigt, uteserveringarna som öppnar och fylls av lyckliga människor, den första glassen och fåglarnas härliga fågelkvitter. 

 

 

Vad är det bästa med våren? 

 

Det allra allra bästa är ljuset! Jag ÄLSKAR att det är ljust från tidig morgon till sen kväll. Sen att man slipper alla tjocka vinterkläder, men ändå inte fryser och att man vet att man har prick allt det bästa framför sig. 

 

Vad kommer du shoppa i vår?

 

Jag blir alltid så himla shoppingsugen på våren och vill köpa en helt ny garderob. Jag vill köpa ljusa kläder med inslag av gult, blommigt och gammaldags rosa. Och massa fina skor. Från rundan på stan i söndags fick faktiskt två par skor redan följa med hem, det var kärlek vid första ögonkastet, hehe.

 

Vad kommer du att äta i vår?

 

Jag vill både testa på nya bruncher i stan och fixa ihop egna. Sen ska ju förstås grillsäsongen invigas och så får jag äntligen äta årets första jordgubbar! Dessutom vill jag ha picknick!!

 

 

Vad är ditt vårplagg nummer ett?

 

Solglasögon! Det är i och för sig en accessoar, men jag säger det ändå.

 

Vad kommer du fota i vår?

 

Blommor, färggranna hus, bruncher och naturen.

 

Vad dricker du i vår?

 

Förutom vatten, så rosévin och bubbel.

 

 

Vad ska du göra på valborg?

 

Det blir som vanligt tre dagars firande. Boysens traditionsenliga beer pong turnering, mösspåläggning vid Havis Amanda, picknick i någon park, vappenparty och första maj-brunch. Sen har jag beställt solsken och varmt väder också. :-)


Vad önskar du dig i vår?

 

Ett lugn inom mig. Har alldeles för länge haft något som hela tiden stressar eller gnager inom mig nu.. Jag hoppas och tror att allting löser sig under våren!

 

Föredrar du våren eller hösten?

 

Jag gillar båda årstiderna på olika sätt! Men inget gör ju en så glad som de första vårkänslorna ändå. 

 

 

Tre saker som stoppar vårkänslorna?

 

Takatalvi i maj?? När man tvingas vara inne hela dagen och solen lyser utanför fönstret. En iskall blåst. Inte helt otippat är det vädret som främst påverkar mina vårkänslor, haha!


Mina tre bästa vårtips till mig själv:

 

1. Lev i nuet, fånga dagen och alla andra klyschiga citat. Den bästa tiden på året seglar förbi alldeles för fort. 

2. Gå många promenader och andas in den härliga vårluften, aah!

3. Slappna av. Allting behöver inte bli som man tänkt sig, det kan bli bra ändå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0