BILDER FRÅN DEN SENASTE VECKAN

En solnedgång under en promenad förra helgen. Jag älskar verkligen solnedgångar och tar varje chans jag får att se en. Och självklart måste jag alltid knäppa en bild (eller tio). / Som jag redan nämnde, spenderar jag onödigt mycket tid i kollektivtrafiken nuförtiden. Det har ändå gått relativt bra, men under en hemfärd efter en lång dag på praktiken blev nog varje liten nerv i kroppen irriterad på mina medresenärer. Ett tjejgäng hade en livlig och alldeles för högljudd diskussion. Ett spädbarn skrek prick hela vägen. Några barn sjöng julsånger?? En man härjade åt någon annan. Chauffören körde jäkligt knyckigt. Vet inte om det var jag som hade kort stubin eller om alla var extra störande den kvällen.. Huhu!  
Jag var på handledning av examensarbetet och vi fick så himla himla bra feedback att jag både blev förvånad och rörd. Efter det mötet var jag minst sagt glad resten av dagen! / Alltså hur söt var denna bil då! Tillsammans med den gula väggen kände jag bara att detta skulle dokumenteras. Havanna eller Helsingfors? Ingen vet, hehe. 
Efter att ha varit tvungen att vara inomhus prick hela dagen när vädret utanför var alldeles perfekt, bestämde jag mig för att traska hem efter praktiken för att iallafall få njuta lite. Jag slutar aldrig förundras över hur himla fint Eira är. Där vill jag bo! / Fantastiska Avicii.. Jag brukar inte reagera något speciellt när artister somnar in, men denna gång var det annorlunda. När mina sociala medier på fredagskvällen fylldes av rubriker om att Avicii hade gått bort blev jag väldigt chockad och berörd. Jisses så många minnen jag har och så mycket jag dansat till hans låtar! Wake me up är nog låten jag lyssnat mest på n å g o n s i n i hela mitt liv. Har i flera dagar bara lyssnat på hans musik samt sett dokumentären om honom och funderat över hur hemskt detta är. Jag är så himla himla glad över att jag fick se honom live i Sydney för några år sedan. <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0