FREDAGSMYS

På fredagen var vi lediga och dagen blev hur mysig som helst! Vi började morgonen med att hoppa på bussen mot Brunnsparken för att besöka ambassaden och ansöka om visum. Hela grejen var en upplevelse i sig, men gick trots allt smidigt och snabbt. Regnet öste ner utanför, men vi bestämde ändå oss för att traska in till stan efteråt. 
Och vad gör väl lite regn när man får ströva runt bland färggranna hus i Eira? Hur ljuvligt som helst ju. Slutligen nådde vi ändå Mannerheimvägen och då gick vi runt i några butiker före vi lunchade på La Torrefazione. Vi tog varsin fylld ciabatta och jag fick dessutom feeling för varm kakao på grund av höstigt väder. Därefter fortsatte vi vidare i några butiker innan vi gick via Arnolds för att ta med oss munkar hem. De åt vi sedan framför vårt nya favoritprogram Wahlgrens Värld. 
På kvällskvisten fixade Bill hemlagade mini-tortillaplättar som vi sen fyllde med marinerade räkor, grönsaker och queso fresco. Kan nog vara godaste tortillan jag ätit någongång, faktiskt! Klockan tjugoett nollnoll var det såklart dags för IDOL och första fredagsfinalen och efteråt orkade jag otroligt nog också hålla mig vaken till en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0