OM SOLSKEN, FOTOGRAFERING OCH MIDDAG

Under veckan som gick hade vi en gästföreläsare i skolan och det var så jäkla intressant. Bästa föreläsningarna under våra fysstudier alltså! Trots det, tackar man ju inte nej till fredagsfeelisen som infaller när helgen är på intågande. Helsingfors bjöd på solsken och det varmaste vädret på länge, och det bestämde jag mig för att ta vara på efter skolan. Efter att ha knäppt så många höstbilder med iphonen under våra promenader, tyckte jag det var dags att ta en runda med systemkameran också. Visst fångar man färgerna mycket bättre?! 
Förutom att fotografera, satte jag mig ner vid strandkanten för att fånga solstrålar. Solen värmde himla skönt och jag fick både ta av jackan samt kavla upp ärmarna på tröjan för att inte få för varmt. I Arabia där vi bor blåser det alltid, och då menar jag ALLTID, så en dag med spegelblankt vatten är verkligen ovanligt. Där jag satt fick jag också sällskap av fåglarna och en pratstund med Soffan. 
Vid sjutton-tiden började jag röra mig in mot stan och passade på att knäppa dessa bilder påväg till spårvagnen. SÅ fint motljus! Iallafall, efter kaos med fredagstrafiken satte jag mig slutligen på en buss istället och väl framme vid järnvägstorget mötte jag upp kusinvitamin. Ida var på besök från Stockholm och undrade om jag ville träffas för en middag, så självfallet tackade jag ja.
Först strövade vi omkring i stan i någon timme och därefter gick vi till The Cock där jag hade bokat bord. Hade hört så mycket gott om stället och ännu mera lovord om deras risotto, så det var ganska givet vad vi skulle äta. Vi beställde därmed båda in tryffelrisotto samt varsitt vinglas och till efterrätt delade vi på en NY cheesecake. Alltså!! Det var så himla h i m l a gott. Risotton var drömmig och cheesecaken var perfekt. 
När middagen var slut kände vi oss inte riktigt klara ännu, så vi bestämde oss för att gå vidare. Vi hamnade då på Grotesk och där beställde vi in varsin drink. Vi hann avverka så många samtalsämnen och diskussioner under kvällens gång, både allvarliga och betydligt roligare. När vi skiljdes åt bokade vi redan in en ny middag tills det är dags för Ida att ta sig över potten igen. När jag var hemma igen avslutade jag dagen med fredagsmys och IDOL med min älskling. 
 
Vilken underbar fredag. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0