EN REGNIG, MEN HIMLA TREVLIG TISDAG

I tisdags vände hösten till sin sämre sida och nu har de lovat regn i sisådär alla dagar framöver.. Vi hade iallafall program inplanerat så ösregn och storm kunde inte stoppa oss (trots att jag var nära på att börja gråta när jag redan var genomblöt då en bil körde förbi i en vattenpöl och allt sköljde över oss.. haha). Som tur resulterade dagen ändå i positiva saker. Vi fick hämta upp våra godkända (!!) visum och avnjuta bästa middagen på länge. Och låt oss nu prata lite mera om middagen. Bills mamma befann sig ännu denna dag i Helsingfors, så hon bjöd oss på middag på restaurangen Farang som är rekommenderad i Michelinguiden. Ja, ni hör ju. Vi drack varsin fördrink där alla tre var de godaste jag någonsin smakat, vi beställde in många olika rätter som vi sedan kunde plocka ifrån, vi delade en flaska vitt som även det var det bästa jag druckit i mitt liv och slutligen avnjöt vi varsin efterrätt. All mat var bara så s j u k t god, men krabban och deras paradrätt karamelliserad gris var verkligen himmelska! Topp-middag, alltså. Är så himla glad över att jag har fått bli en del av denna familj och är också så himla tacksam över allt de gör för mig/oss. Vi har funderat lite över en mysig resa tillsammans i december, så det ser jag verkligen mycket framemot. Och håller tummarna för att den blir av. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0