SUSHI & JULBELYSNING

Guldkanten på denna annars så tråkigt gråa och mörka dag var ju såklart sushidejten med Jens! Det var så längesedan vi hade catchat upp på tumis så vi babblade på massor, som de pratkvarnar vi är. Vi gick iallafall till det nyligen öppnade Fuku på Mannerheimvägen för sushibuffé. Även om jag är en vinnarskalle, insåg jag ändå ganska snabbt att jag inte har någon chans i en sushiätartävling. Jag lyckades trycka i mig sexton bitar, medan Jens lätt svepte trettiosju (!!).. Haha. Därefter väntade ännu efterrättsbuffé, så gissa om vi rullade ut från restaurangen. Hursom, så var det himla gott!
Efter middagen var vi så sjukt mätta att vi var tvungna att traska runt i stan en sväng, hehe! Vi passade då på att spana in den julbelysning som redan dykt upp i stan. Stockmann såg fantastiskt ut som vanligt. Det blev verkligen en härlig torsdagkväll. Jens sa en gång att vi är som de där syskonen som aldrig blev födda i samma familj, och det är så himla sant, haha. Världens bästa Jens!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0