MATBILDER FRÅN ETT FÖDELSEDAGSFIRANDE

Cheesecake på Bills födelsedag. Han hade redan gett tydliga önskemål om tårta till helgens kalas, men på den riktiga dagen i torsdags överraskade jag honom med en citruscheesecake toppad med lime, hallon och riven choklad. SÅ god!

Brunch på Story. Helgen inleddes med en himla lyxbrunch med hela gänget. Lovis och jag delade på en avokadosmörgås, yoghurt och granola samt en french toast med peanut butter och banan. Dessutom smakade vi också lite på de andras rätter, hehe. Allting var verkligen himla gott och jag blev alldeles kär i deras porslin. 
Middag på OX. När det var dags för middag hade vi bokat bord på en rätt så liten, men lyxig restaurang. Jag beställde ett glas cava och så delade vi bland annat på bröd med olika dippsåser till förrätt. Min huvudrätt bestod av black angus med couscousröra och selleripuré och ett glas rödvin på det!
Gräddtårta på minikalaset. Vi hoppade över efterrätt på restaurangen och åkte istället hem till oss för tårta och kaffe eller te. Detta är alltså tårtan Bill beställde - gräddtårta med jordgubbsfyllning. Även fast jag försökte säga att en rostårta kanske är lite prinsessig ville han absolut ha en sådan, haha. Tuffade till den med svarta vimplar.. :-)
Afternoon tea på Ekberg. Vi avslutade helgen tillsammans med afternoon tea. Drack himla många koppar te och mumsade i oss av allt gott det bjöds på. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0