ETT MATINLÄGG OM HELGEN

Lördag. Jag vaknade på morgonen med noll planer inför resten av helgen, så jag tillät mig själv att ligga kvar i sängen så länge jag ville. Tittade bland annat ikapp fredagens IDOL samt myste med min älskling. På kvällskvisten fixaade vi ihop hemlagade pizzor och ååh, så goda de blev!! Vi avslutade sedan med glögg och en ny serie. 
Söndag. Bills föräldrar hörde av sig på förmiddagen och undrade om vi ville äta lunch med dem eftersom de hade några timmar att spendera i Helsingfors. Vi mötte därmed upp dem i stan och styrde stegen mot restaurangen Beijing 8. Vi valde olika dumplings, baos samt nudelsallad/-soppa. Efteråt flyttade vi oss till grannen, La Torrefazione förstås, för att fika. Vi delade på några kakbitar och citronpavlovacheesecaken (oj vilket långt namn!) blev min favorit. Innan vi åkte hemåt gick vi i några butiker på julklappsshopping. Nu ska vi avrunda söndagen likadant som lördagen - glöggmys och serier. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0