EN SÅ HÄRLIG FREDAGKVÄLL

I början på veckan bestämde vi oss för att lyxa till det ordentligt i matväg fredagen till ära, så ikväll har vi (mest Bill) stått i köket flera timmar. Vi förberedde maten tillsammans och sedan bjöd vi även över Jens. Medan min duktiga mästerkock fixade det som återstod i köket spelade jag och Jens några omgångar yatzy. Första omgången gick jag överlägset segrande ur, medan det därefter inte alls gick lika bra.. Middagen bestod iallafall av potatisgratäng, grisinnerfilé, honungsglaserade morötter och rödvinssås. SÅ jäkla gott, alltså! Efter middagen var det meningen att vi skulle spela en revanschomgång, men först efter tolv (!!) omgångar kände vi oss klara med yatzy för denna gång. Haha! Vi hade verkligen så skoj och skrattade sisådär hela tiden. Nu ska jag plocka fram glögg och choklad samt invänta kvällens IDOL. Imorgon flyr vi sedan Finland igen, även om det bara blir en miniresa. Ska bli härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0