OM EN HÄRLIG OCH VÅRIG HELG I ÅBO

Jag anlände till Åbo på fredagkväll och då stod universums bästa redan och väntande på mig. Kvällen bestod av massa pussar och kramar samt lite gott att äta. 
Efter en mysmorgon på lördagen (åh, vad jag hade saknat det!) gick vi ut för att fånga dagen. Vi tog en promenad längs med ån. 
Emellanåt satte vi oss ner på en bänk för att njuta av solen och prata om prick allt.
Sedan var det dags för att äta årets första "bollaglass". Sommarfeelis ju! 
Vi passade även på att inviga terassäsongen på Tårget. Åh! Det var så gott med en cider/öl och det var verkligen himla varmt där vi satt hur länge som helst.
Våren i Åbo var mycket grönare än hemma i Pampas. Fina gröna blad dekorerade träden! Vi strövade också omkring på stan i några affärer innan vi kände oss färdiga för dagen. 
Mitt hjärta! ♥ På kvällskvisten gick vi för att äta till en italiensk restaurang, men tyvärr skulle vi dock inte rekommendera den. För att kompensera middagen dukade vi sedan fram ostbricka och avnjöt det framför en film. 
Söndag och vi vaknade upp till solsken igen! Vi gick återigen på en lång promenad längs med ån och sen avslutade vi med brygghäng innan vi vände tillbaka. 
Väl tillbaka från vår promenad åt vi en sen lunch alternativt en tidig middag på Niska. GOTT! 
Som sagt var våren långt påväg och dessa blommor blommade så vackert. De sista timmarna pussade vi på varandra extra mycket och sedan var vi tvungna att gå åt olika håll.  
 
Åbo var lika bra-igt som vanligt och vi hade dessutom himla tur med ljuvligt väder hela helgen. Man uppskattar verkligen tiden tillsammans mycket mer när man inte ses varje sekund nuförtiden, och jag tog verkligen vara på allt. ♥ Vi pratade mycket om sommaren och framtiden, och jag ser så himla mycket framemot vad de har att erbjuda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0