OM DEN SOMRIGASTE DAGEN

I torsdags var jag ledig, och totalt inställd på ännu en grå och tråkig dag. Jag kunde därför inte tro mina ögon när jag vaknade upp till en klarblå himmel och vindstilla. Perfekt väder ju. Jag väckte snabbt ungen och några minuter senare satt vi i roddbåten. Det var så himla fint på havet, och vi rodde omkring i över en timme. En härligare start på dagen kanske inte ens finns. :-) 
Dagen visade sig bli den bästa sommardagen på hela sommaren. När vi kom iland igen låg vi och solade, spelade både badminton och boccia och jag tog till och med äntligen årets första dopp (!!). Till middag fixade vi ihop grillspett, grillade grönsaker samt halloumi och även det blev den godaste grillmaten på hela sommaren. MUMS alltså. På kvällskvisten hoppade vi i båten och tog en alldeles ljuvlig tur på det spegelblanka havet. 
Passligt tills vi var hemma igen, var badtunnan varm. Vi dök därmed raka vägen ner i baljan och satt och njöt medan vi förevigande den rosa solnedgången. Kanske bästa avslutet på en dag också! Den finländska sommaren kan då verkligen överraska, önskar bara att dessa dagar kunde existera snäppet oftare. Nu får man bara passa på att njuta när man kan, och det gjorde jag verkligen. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0