GREKLAND

Okej gullisar, nu ska jag börja bomba er med bilder från Grekland! Eftersom semesterlivet kan vara ganska enformigt, tänkte jag dela upp det som så att det blir ett allmänt inlägg och därefter bjuder jag på mera bilder från vissa dagar. Sista kvällen knäppte vi snabbt dessa bilder ovan, Greklands färger till ära.
Som sig bör tillbringande vi största delen av resan på stranden. Nedanför vårt hotell fanns denna lilla strand, och här trivdes vi mycket bättre än på de trånga turiststränderna. Så mysig och fin! Och parasollen! Vi varvade solandet med att svalka oss i havet, samt läste böcker och lyssnade på musik. Några dagar beställde vi lunch på stranden också.
Eftersom denna man är en mästerkock och väldigt intresserad av mat, bjöd han många kvällar på egengjord middag. Här sitter vi på vår balkong och avnjuter en himla god grekisk sallad, förstås! Väldigt mysigt också. :-) Vi åt troligen fetaost eller halloumi prick varje dag, men det är ju så gott!! 
När vi inte hängde på stranden, låg vi vid poolen istället. Att bara flyta runt på vattnet var så otroligt skönt. Vi bodde på två olika hotell, och mitt största krav var att det måste finnas en bra pool, hehe. Jag menar, hur klarar man sig utan en pool ens? 
På tal om boende. Vi bestämde oss för att bo en bit utanför alla turistfällor, men ändå väldigt nära till allting, och det var verkligen ett bra beslut. Nu slapp vi alla jobbiga turister, medan vi istället bodde "på landet" och hade getter, tuppar, hundar, katter, får och fåglar som grannar. Dessutom var vi omringade av oliv- och olika fruktträd samt vindruvsrankor. Idylliskt, och igen, såå mysigt!! 
På kvällarna myste vi mest. Här hade vi gått en promenad som avslutades på stranden. Solnedgången bakom bergen var så himla fin, men jag lyckades tyvärr aldrig riktigt fånga den. 
Precis bredvid hotellet fick man färskpressad appelsinjuice för en löjligt billig peng, så där blev vi stammisar. Oftast blandade vi ihop det till en god sangria och delade på en skål/kanna per kväll medan vi avverkade många diskussioner. 
Vi hyrde bil i några dagar för att åka på äventyr och upptäcka lite mera. Stranden här ovan heter Falassarna, och detta var eftermiddagsstoppet en av dagarna. Även om vattnet var härligt turkost och stranden väldigt fin, är vårt starkaste minne härifrån nog att vi var tvungna att betala hela nio och femtio (!!) för en vattenflaska, haha. 
Några sista bilder på mig och min finaste. Och de härliga blommorna som fanns överallt. Vi hade en så ljuvlig, lugn och mysig resa tillsammans. ♥ Att få resa med honom gör mig lycklig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0