SIGHTSEEING I PRAG

Utsikten från Petrinkullen
Petrintornet: Petřínská rozhledna
Utsikten från Slottsbacken
John Lennon Wall
 
 
 
 
 
Uppe på Karlsbron
Och Karlsbron från sidan
 
 
Julmarknad på Old Town Square
 
Petrinkullen lär ska vara Prags bästa utsiktplats och ett tips är att åka bergbanan upp för ytterligare en upplevelse. Petrintornet på toppen av kullen är en kopia av Eiffeltornet, fast i mycket mindre modell. Vi bestämde oss för att klättra de tvåhundranittionio stegen för att komma allra högst upp. Nästa utsiktsplats är Slottsbacken. Där kan man beundra utsikten på lite närmare håll samt se på vaktbytet utanför Slottet. En färgklick mitt i all sightseeing är såklart graffitiväggen till John Lennons ära. Karlsbron är kanske den kändaste sevärdheten i Prag, vilket också innebär att det alltid myllrar av människor på bron. Så för att jag skulle få sådana fotografier jag ville ha besökte vi Karlsbron två gånger, hehe. Det fanns julmarknader runt om i staden, så förutom den vid Old Town Square besökte vi också julmarknaden på Vaclavplatsen samt några mindre jag inte snappade upp namnet på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0